dijous, 30 d’octubre del 2014

LA MALA EDUCACIÓ

http://pitiusesacordeducatiu.blogspot.com.es/p/objectius.html

















Voldria començar  aquesta entrada de bloc amb una reflexió  piulada que ha sorgit arrel d’un cicle de xerrades .  EL cicle de xerrades s’anomena Parlam d’educació i com podeu comprovar us doneu una volta pel bloc tota aquesta moguda l’ha organitzat  la plataforma PAE.
Qui conforma la plataforma ? us preguntareu, doncs bé, la UIB mateixa, l’associació d’estudiants, la de directors/es de Primària i Secundària, la d’Inspectors, la Federació de Pares i Mares d’alumnes i l’assemblea de Docents d’Eivissa i Formentera.
Aquest grup de gent tan dinàmica vol arribar a l’acord i a la redacció d’un document  que serveixi com a punt de referència per  la millora de la qualitat de l’educació.
La troballa d’aquest bloc m’ha fet pensar en algunes de les entrades dels meus companys que es lamentaven de la situació actual del currículum i de les seves conseqüències.  Per exemple, en Toni  ens presenta el currículum com un objecte problemàtic i de difícil resolució que porta als mestres al límit de l’abisme  educatiu ( el llibre de text).  El nostre company ens proposa reelaborar el currículum amb una tot un seguit de professionals del tema.
Doncs, vet aquí, que ja s’està començant a fer aquesta feina. En Toni podrà comprovar que les seves peticions han estat escoltades. Això sí, del resultat final ja en parlarem més endavant quan s’hagi enllestit tot el document.
Un altre company , en Jordi  s’ha despertat  revolucionari  i es planteja acabar amb les “regles santes” del currículum que ens empresona, ens escanya sota la corda d’un arbre o ens esclavitza amb un pes de dimensions monstruoses .



Tot és problema dels professors/es o  dels llibres? No podria ser que i entre una cosa i una altra estiguéssim perdent una mica el nord? Com molt bé ens il·lustra en Frato:


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUdU7BsyyW4uUZmsidLfTqewUET8v8GTRf7NHJiKFOwXOr-1CEZDnnDqoFm6n9DotyaUhxZl488LAKipPEC220DtA24nR7vTaXyKrv4R8lT_PgtlIe0stMCAOj8k3p7uge2bu2ulvnuQ/s1600/frato3-2.jpg



Podeu substituir la pissarra de la professora per qualsevol altre mitjà tant clàssic com tecnològic. La crítica no és només de l’instrument d’aprenentatge ja que obtindríem el mateix resultat si hagués pintat una tauleta o una projecció en una pantalla.

Mentre no es puguin fer grans canvis , amb una bona actitud sempre es poden fer petites aportacions que puguin resultar significatives. També us torno a convidar a seguir de prop i observar  els resultats de la Plataforma PAE.

                                                                                                                                                                                           http://instagram.com/p/uxrhmIn-ra/













https://www.youtube.com/watch?v=j8Pvw70N1Go

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada